Reklama aneb způsob prodeje i nabídky
Mnoho kupujících dá na ověřený způsob prodeje, kterým je reklama. Je-li vtipná, o to více lidí přiláká. Nezapomeňte na to, že zákazník může být pouhým obchodním partnerem, díky němuž se daný výrobek dostane k odběrateli.
O nabídce se musí vědět. A odběratele často zajímá ne to, kdo mu produkt prodal, ale zdánlivě nesouvisející věci s prodejem, jako je public relations, vztahy s veřejností nebo sponzoring i ochrana životního prostředí. Proto se nezapomeňte pochlubit s těmito maličkostmi, které zastřešují rozhodnutí v konečné fázi nákupu.
Pokud zákazník uvažuje nad doplňkovým prodejem, a sám se doptává, je to vhodná chvíle k tomu, abyste mu nabídli věrnostní program, bonusové body atd. Vaše rybka by se v tuto chvíli mohla chytit.
Chtě nechtě, reklamě nikdo neuteče.
A bohužel se dá konstatovat, že někdy udělá trapná reklama více užitku než ta fádní. Takže pozor, aby se z dobrého pána nestal špatný sluha. Reklama musí být originální plná nápadů a nepředvídatelné zápletky nebo s nečekaným koncem. Měla by upoutat pozornost širokého spektra diváků. Nutností je vtip s možností nadsázky. Měla by být uvedena v reálném světě, který je blízký a známým lidem. Rozhodně by neměla reklama nabádat k řešení problémů lživými formami. Což je u nás často problém. Reklamy na alkohol. Když už je povolena reklamní kampaň na alkohol, pak se domnívám, že by se měla nést v duchu pozitivního myšlení a být pouhým doplňkem v životě lidí. Nepřímo ukazovat na proplánovaný smysl užití.
Jaká je rada pro vás jakožto člověka, který je ovlivněn reklamou?
Osobně příliš nevěřte na nejrůznější modely nákupu, nákupy v cyklech a algoritmy výpočtů prodeje či předpovídání vhodného kupujícího. S dodržováním základních zásad se spíše řiďte intuicí, kterého z prodejců si vybrat na pomoc, a tak je to u výběru perspektivního kupujícího. Udělejte tedy všechno proto, aby bylo docíleno tvrzení: Perspektivní kupující je ten, který se vrátí.