Rubrika: Auto moto

Rallye Dakar letos po čtyřicáté

by demaster.cz on / Auto moto

Závod, který není vůbec jednoduchý. Motocykly a off-roady s posádkami z celého světa se každoročně vydávají na putování terénem, který je velmi obtížný. Písečné duny, bláto, skály, travnaté plochy a do toho nástrahy počasí. Profesionálové i amatéři, kteří se přihlásí, musí být kromě soutěžního ducha, řidičských dovedností a odhodlání, vyzbrojeni i dostatečnou psychickou a fyzickou odolností.
dakar pilot
Poprvé se Dakarská rallye jela v roce 1979. Závod vedl z Paříže do Dakaru, kdy se také nazýval Rallye Paříž – Dakar. Počátek cesty s v průběhu let měnil, až Francii nadobro opustil. Od roku 2009 se jezdí závod na území Jižní Ameriky, pro letošní rok jsou to v destinace Lima – La Paz – Cordóba.
Pro letošní rok jedou soutěžní posádky v automobilech, na motocyklech a čtyřkolkách a v kamionech. Start závodu byl datován 6. ledna a v cíli jsou všichni úspěšní účastníci netrpělivě očekáváni 20. ledna.
Čtrnácti etapový závod zahrnuje polovinu úseků, které se pojedou pouze v dunách. Potýkat se s nástrahami trati musí 337 posádek z 54 zemí světa.
jízda na poušti
Česká výprava
Česká republika v letošním ročníku vyslala do závodu šestnáct jezdců. Tři posádky obsadily automobilovou kategorii. V kamionech se na cestu vydalo celkem sedm posádek, z nichž největší naděje na úspěch jsou vkládány do posádky pod vedením Aleše Lopraise. Čtyřkolky mají zastoupení celkem čtyřikrát a motocyklů se do závodu pod českou vlajkou vydalo celkem osm. Raritou v českém týmu jsou také dvě ženy, jedna za řídítky motocyklu, druhá na čtyřkolce. Před jejich odvahou nelze jinak, než smeknout.
Ať už klání, které netrpělivě sledují nejen fanoušci motosportu, ale také miliony diváků z celého světa, dopadne pro české zástupce jakkoliv, jedno je jisté. O napínavé zážitky a skvělou podívanou jistě nebude nouze. Nezbývá, než popřát všem závodníkům klidný průběh cesty, pevné nervy a ať se všichni ve zdraví v cíli setkají.

Pokračovat ve čtení

Hlavně vidět ven

by demaster.cz on / Auto moto

Čisté, především to čelní, sklo na autě je základ bezpečné jízdy každého řidiče. Lidé to mnohdy podceňují. Ale nejedno špinavé okno zapříčinilo vážnou nehodu. Nejde vždy jen o špínu. Skla mohou být i zamlžená nebo jsou neprůhledná za silného deště. Hlavně po ránu a v zimním období nás trápí odpařování vody a následná mlha.
zrcátko v dešti
Jak na čistá skla za sucha i za deště?
·         Auto pravidelně myjte. Nemusíte po každém dešti a delší cestě do myčky, ale vozidlo aspoň čas od času ostříkejte. Zbavíte jej štěrku, prachu, hmyzu, listí a jiných nečistot.
·         Používejte speciální kosmetiku. Jarová voda opravdu nestačí ke kvalitní péči o vašeho miláčka.
·         Opatrujte vůz z venku i uvnitř. Na to je často zapomínáno. Člověk nechá omýt auto v myčce, ale nevysaje, nevyhodí odpadky a neočistí skla a plasty v interiéru. To je na půl udělaná práce.
·         Předcházejte velkému znečištění. Dnes lze minimalizovat nános špíny.
·         V zimě si řádně oklepte boty, oprašte oblečení a celkově se snažte dovnitř auta dostat minimum vody a sněhu.
·         Výborným pomocníkem k ošetření skel je nanotechnologie.
zmrzlé auto
Konkrétně nanostěrače. Nejen že usnadní výhled z okna při silném dešti, ale znemožňuje vytvoření velké námrazy a zvyšuje životnost stěračů. No a plus je i nelepivost hmyzu na sklo.
·         Nemusíte být odborník, abyste si nanesli speciální přípravky na vaše auto. Ať už je to nanostěrač nebo kosmetika zabraňující mlžení oken.
·         Vždy mějte po ruce hadřík či kapesník k setření čehokoliv odkudkoliv. Dnes existují speciální utěrky na mlhu či mastnotu v autě.
·         V autě nikdy nekuřte. Jednak si snižujete svou pozornost řidiče a také si mastíte sedadla a celý interiér včetně skel a přístrojovky.
·         Nezapomínejte na dveře a jejich těsnění.
·         Vašimi kamarády jsou nyní klimatizace a sáčky pohlcující vlhkost. Buď si je kupte nebo skladujte ty pytlíčky co dostanete u nových bot.
·         Své auto milujte a starejte se o něj.

Pokračovat ve čtení

Odvezte si to sami

by demaster.cz on / Auto moto

Jestli potřebujeme jednou za rok převézt vánoční stromek, požádáme známé nebo si jej necháme dopravit. V případě, že parkujeme i své auto před panelákem a nevlastníme garáž, nezbývá nám nic jiného, než si raději vozík půjčovat. Pokud místo, kam zaparkovat vozík, máme a máme-li v plánu převážet rozměrné věci častěji, vyplatí se pořídit sizávěsný vozík za auto.
auto a přívěs
Nutností je závěsné mít tažné zařízení na autě, které musí být zapsáno v technickém průkazu. Vybrat si můžeme pevné, které je připevněno nastálo nebo odnímatelné, které používáme jen s přívěsem a jinak jej musíme schovávat. Nenarušuje tak vzhled vozidla během provozu bez vozíku a při případném naražení jiného auta do zadní části našeho auta, nezpůsobíme tak velkou škodu.
přívěs za vozidlo
Podle toho, co plánujeme vozíkem převážet, volíme přívěs
·         brzděný– pro přepravu těžkého materiálu
·         nebrzděný – pro přepravu lehčího materiálu
Bude nás zajímat:
·         celková hmotnost přívěsu – údaj, který je uvedený v technickém průkazu
·         zpracování a materiál,ze kterého je přívěs vyroben = životnost přívěsu.
·         jednonápravové nebodvounápravové nákladní přívěsné vozíky
·         rozměry ložné plochy
·         nosnost
·         typ provedení a doplňky
·         nejvyšší povolená rychlostpři jízdě na silnici
Mezi nejnovější typy patří progresivní lehké hliníkové přívěsy Alux, na které můžeme hodně naložit. Tato řada byla testovaná při plném zatížení i v těžkých podmínkách, je variabilní, originální s čistým dizajnem a zpracováním. Přívěsy mají nízkou váhu a vysokou tuhost, v neposlední řadě i nízkou cenu.
Životnost přívěsu závisí na jeho kvalitě.
tažné zařízení
Pomocníka na stavbu asi nebudeme kupovat v hobby marketu, ale raději si připlatíme a koupíme jej ve specializovaném obchodě. Zaměříme se na jeho konstrukci, spoje bočnic, podlahový materiál, podvozkový rám a celkové konstrukční řešení. Dobře vybraný přívěsný vozík nám déle vydrží a svým praktickým využitím ušetří náklady na dopravu čehokoliv.
 

Pokračovat ve čtení

Vyberte si tak, abyste byli úspěšní

by demaster.cz on / Auto moto

Žádost o ruku je velká událost, která předchází ještě mnohem větší události, kterou je svatba. Pokud se chcete jako osoba žádající o ruku na tuto událost připravit, měli byste nejdříve vybrat správný prsten, a to ten zásnubní. Určitě vám vrtá hlavou, který vlastně vybrat, jaký bude ten pravý? Nechejte se inspirovat chytrými radami a s pomocí specialistů vyberte ten nejkrásnější.

S kamínkem pro štěstí a lásku

Zásnubní prsten s briliantem napadá mnohdy jako první. Na první pohled jde o velmi krásný kus šperku, který zaujme už jen díky krásnému kamenu, který jej zdobí. V této oblasti je však nutné dávat si velký pozor na to, odkud tento šperk budete kupovat. Je důležité vybírat tak, abyste měli stoprocentní jistotu, že briliant umístěný na zásnubním prstenu je skutečně pravý. V opačném případě byste nemuseli mít z výběru takového šperku takovou radost, jako byste měli v případě pravého briliantu.

Vyberte barvu, tvar i velikost

To nejdůležitější, proč vlastně chcete vybrat správně, je úspěch u vaší snoubenky. Zařídit, aby se snoubence prstýnek líbil, můžete hned několika kroky. Prvním krokem bude vybrat samotný typ, což jste již učinili – zásnubní prsten s briliantem.
Dalším krokem by měla být volba velikosti. Zde můžete narazit na problém, ale vždy je možné nějakým nenápadným způsobem zjistit, jak na tom vaše drahá polovička je, a právě na základě toho následně vybrat.
Posledním aspektem při výběru bude určitě tvar. Na trhu jich můžete najít skutečně mnoho. Tyto šperky se tedy budou lišit především tvary, které mohou být:

Klasické rovné
Různé zakřivené, tvarově asymetrické
S průřezy
Segmentované

I zde je nutné postupovat velmi opatrně, neboť některým ženám se nelíbí zbytečně tvarově složité kousky, ale dají přednost něčemu jednoduššímu. Na druhou stranu však existují i ženy, kterým se líbí bláznivé a originální kousky, a proto je výběr tohoto šperku tak individuální záležitost.

Pokračovat ve čtení